Matkailua, joogaa, mansikoita, enkeleitä, luomua. Hetkiä, ajatuksia ja elämää.

keskiviikko 27. toukokuuta 2009

En osta mitään


Täällä Blogistaniassa olen törmännyt hyvään ja varmasti hyödylliseen Älä osta mitään -"haasteeseen". Ideana on muistaakseni ettei kesäkuun aikana osta mitään ylimääräistä,
lastenvaatteet alesta on sallittujen listalla.

Pitäisi olla minulle helppo homma, olen viettänyt melkeinpä äläostamitään -vuoden.. Mitähän olen viimeksi ostellut.. talon, ehkä kissan, terassilautaa.. Pienimmälle eskaripelin.. muistaakseni ihan viimeksi Aku Ankan taskukirjan. Miehen aion myös pistää ostokieltoon. Nyt voi lapsetkin lopettaa tavaroiden haluamisen koko kesäkuun ajaksi, sillä en aio ostaa mitään.

Karkkipäiväannoksetkin voi puolittaa, sipsit jättää syömättä ja jäätelöä saa ostaa vain hellepäivinä, jos silloin satutaan kaupassa käymään. Ehkä sallin kuitenkin sellaisen poikkeuksen, että alesta on lupa ostaa myös itselle joku vaate jos sellainen löytyy, kun yleensä ei löydy ja edelliset hajoaa jo päälle.. Mutta kuinka voin vastustaa kukkasia, se jää nähtäväksi. Nyt täytyykin tällä viikolla ehtiä hankkimaan kesäkukat, sekä kasvusäkit ja muut tarvittavat vermeet, jotka kuitenkin on käsitettävissä ylimääräisiksi ostoksiksi..

1 kommentti:

Ella kirjoitti...

No mutta höh. Saan kait minä silti haluta kaikkea? Leffoja ainakin... Voisit ostaa mulle muutaman leffan joskus? Eikö niin? Ei ne ole ylimääräisiä mitään ostoksia. Niin kuin kengätkään. :D