Matkailua, joogaa, mansikoita, enkeleitä, luomua. Hetkiä, ajatuksia ja elämää.

keskiviikko 29. tammikuuta 2020

Tutut jutut





Rutiinit ja riippuvuudet. Neljä päivää Helsingissä (koska oli koulutus) kämpässä, jossa mun puhelimessa ei ollut verkkoyhteyttä, ei siis nettiä eikä edes puhelinverkkoa. Ja siellä olin yksin, päivisin tutustumassa kasaan uusia ihmisiä, kaikki ne uudet energiat, ja iltaisin yksin neljän seinän sisällä pyörittelemässä peukaloita. Joko sanoin että yksin. Tuntui melkein me-time -yliannostukselta. On sitä niin riippuvainen tuosta kännykästä, se tuntuu sisältävän koko elämän: junaliput, kalenterin, työpäiväkirjan, kaiken tiedon ja infon kuka mä oon ja missä mun pitää milloinkin olla. Ensin säikähdin että jos puhelin onkin rikki, mutta kyllä se heti ulkona toimi ihan normaalisti. Onneksi, koska enhän olis edes saanut ostettua ratikkalippua ilman sitä. Harmittelin kun en voinut lauantai-iltana kattoo Putousta, ja vasta maanantaina tajusin että kämpässähän oli telkkari. Ai että nauratti, niin vieraantunut oon jo normielämästä! (Katoin Putouksen sit kotimatkalla junassa, ja mua vastapäätä istui Riku Nieminen - sekin nauratti kovin!)

Eilen oli vielä haipakkapäivä, tapaamisia kaupungissa, mutta myös aikaa ystävän kanssa, ja sitten hurjassa lumituiskussa vieraita reittejä pitkin illaksi töihin. Meinas vetää vähän voimattomaksi. Mutta nyt, lähes kymmenen tunnin unien ja hitaan, omannäköisen aamun jälkeen alan pikkuhiljaa tuntea itseni taas itsekseni.

Ja nyt siellä on muuten lunta! Ehkä menen vielä metsään ennen auringonlaskua. Omannäköistä päivää sullekin!

3 kommenttia:

Anneli A kirjoitti...

Olipas hauska postaus. Niin olemme tottuneita näihin kännyköihin että ei oikein ilman osaa olla. Mukavaa viikon jatkoa sinulle!

Tillariina kirjoitti...

Kyllä sitä on vähän kännykän orja ja tietty myös tietsikan! Toisaalta valokuvausta alkaisi olla ilman jälkimmäistä aika vaikea harrastaa. Kaikki on digi! Juuri otti vähän pattiin kun safari jostain syystä hyytyi ja piti siirtyä cromea käyttään.Sitä on tapoihinsa jämähtänyt. Onneksi tulossa viikonloppu pian. Minä tahdon myös niin kovasti nukkua pitkään ja hartaasti!

Vianna kirjoitti...

Tekniikan ja tapojen orjia ollaan. Mun on helppo olla ilman tietokonetta, mutta kännykkä on vähän kuin paras kaveri..