Matkailua, joogaa, mansikoita, enkeleitä, luomua. Hetkiä, ajatuksia ja elämää.

tiistai 14. tammikuuta 2020

Enemmän taikaa





Hei sinä ihana! Heräsitkö tänä aamuna hymy huulilla ja sisin täynnä innostuksen hyrinää? Jos et, niin mietipä millä pienillä keinoilla voisit tehdä olosi ja elosi vähän taianomaisemmaksi? Jos joisitkin aamusmuuthin kristallilasista? Pukisit normivaatteiden alle ihanimmat pitsialusvaatteesi? Laittaisit kiiltoa huuliin, lakkaa kynsiin, tuoksua korvan taakse, korkkarit jalkaan? Varaisit hemmotteluhoidon? Kokkaisit itsellesi ihanan aterian laadukkaista raaka-aineista ja söisit sen kynttilänvalossa? Sujahtaisit illalla ylellisten satiinilakanoiden väliin?

Törmäsin tällaiseen upeaan ajatukseen, että tehtäis ihan tavallisesta elämästä vähän erilaista kiinnittämällä huomio pieniin ihaniin juttuihin, pysyis mieli parempana ja fiilis korkeella. Mutta.. ne keinot on itellä vähän hakusessa. Mitä jos mä rakastan hiipiä kotosalla villasukat jalassa, meikit ja laittautuminen ei oo ollenkaan mua, enkä mä saa mitään kiksejä mistään ylellisyysesineistä (on mulla toki eteerisiä öljyjä, joten tuoksupuoli on sentään hoidossa)? Mä nautin kulkee luonnossa, napsia kuvia kaikesta kauniista (nämä kuvat eiliseltä tutkimusretkeltä), opiskella itseäni, syödä lähes joka päivä samaa helppoa ruokaa.. Ehkäpä nämä on sit sitä mun elämän taikaa, vaan mietittäväksi jää miten sitä vielä voisi lisätä. Sillä tietenkin haluan lisää taikaa elämääni, kukapa ei!

Mikä tois sun elämään lisää taikaa?

3 kommenttia:

Heli kirjoitti...

Hih, aattelin tossa alussa, että siis häh... mites se Vianna nyt ehdottelee tuollasia juttuja? Mutta selvisihän se sitten. Ei olis meinaan munkaan juttuja laisinkaan tuollaset, paljon enemmän olen samoilla taajuuksilla noiden sinun tavallisten asioiden kanssa; villasukat, metsä, ihan tavallinen perusruoka yms. yksinkertainen elämäntyyli. Mä en tiedä, millaista taikaa omaan elämääni haluaisin... ehkä ihan vaan sitä, että tuntee elävänsä omaa elämää, tyytyväisenä noin suunnilleen joka päivä. Nyt on pahasti hakusessa kaikki, mutta katsotaan, miten toi opintojen jatkuminen (tänään jatkuu taas) vaikuttaa, tuleeko elämään jotain muutakin kuin toimetonta yksin olemista ja syvää huokailua.

Noi sun kuvat on taas niin ♥!! Hyvä, kun vaihdoit niiden koon isommaksi!!

Helmi Nainen kirjoitti...

Kauniita kuvia, ihania oikeastaan. Pidän myös paljon tästä alustasta nyt <3
Samalla tavoin mullakin menee hiukan yksinkertaisempaan suuntaan: villasukat, tulipesät ja niiden tuoma lämpö, räsymatot, kotoisuus..
Täytyypä oikein miettiä isolla M:llä, mitä olisi mun elämässä ne asiat, joista saisi UUTTA mielihyvää arkeen, tai mitä ei oo vaan tajunnut.
Kiitos tästä!!

Vianna kirjoitti...

Kiitos ihanat!! ♥♥ Yks mun elämän taika on ehdottomasti se, kun saa otettua sellasia kuvia että sielu oikein hyrisee vielä pitkään jälkeenkinpäin.

Mä oon tosissaan yrittänyt miettiä tätä kysymystä, mutta eipä ole oikein vastausta löytynyt. Ehkä mun elämä on jo kaikin puolin niin hyvää, ettei sitä voi pienillä kikoilla enää parantaa ;o) Kertokaapa jos keksitte jotain! Räsymatot lisään ehdottomasti mun mielihyväntuojien listaan! Elävä tuli on myös ♥, sitä ei vaan arjessa voi toteuttaa kun ei ole tulipesiä. Lasten kanssa harrastetaan joskus sellasta, että mennään ostarille kiertämään kauppoja läpi, ja iloitaan siitä ettei tarvita yhtään mitään. Siitä toisaalta tulee myös surulliseksi kun näkee kaiken sen tavarapaljouden. Kirpparilöydöt on kivoja silloin kun löytää jotain kaunista jota oikeesti tarvitsee.