Matkailua, joogaa, mansikoita, enkeleitä, luomua. Hetkiä, ajatuksia ja elämää.

tiistai 17. marraskuuta 2020

Vielä kylmää




Jäin miettimään tuota kylmäasiaa. Oon vilukissa, tykkään lämpimästä (mutta en liian kuumasta!) ja mua palelee tosi helposti. Mun maailmassa sauna on sitä varten, että sinne mennään (lämpimän) suihkun jälkeen lämmittelemään kun se kylppärin ilma tuntuu niin kylmältä. En tykkää löylyistä enkä hikoilusta. Tässä kämpässä on niin surkee sauna, et oon lämmittäny sen tasan kerran eikä toista kertaa taida tulla. Sikskin on hyvä ettei suihkun jälkeen enää tarvi saunaa lämmetäkseen.

Mutta mietin myös sitä, miten en ikinäikinäikinä ois uskonut pystyväni käymään kylmässä suihkussa, ja nyt se sujuu tosta vaan. Että kuinka oon alkanut kyseenalaistamaan asioita, ja tarkotuksella olemaan seuraamatta "outoja" uskomuksia, jotka ei ehkä ees oo mun omia. Onko välttämätöntä syödä lihaa? Onko aamupala päivän tärkein ateria? Pitääkö syödä viisi kertaa päivässä? Onko pakko olla parisuhteessa? Pyörtyykö jos on kolme minuuttia hengittämättä? Tukkeutuuko verisuonet jos syö voita ja kananmunia? Ja mitä kaikkia näitä nyt on.. (Pliis, kerro jos sulla on hyviä uskomuksia!)

Eilen lapsi tuli pyyhe päällä olohuoneeseen: -Huijasit! Kyllä kylmän suihkun jälkeen tuntuu kylmältä! -Mitä? Sääkö kävit kylmässä suihkussa? Tosta noin vaan? Hullu! -Noku ensin en huomannu ja sitte en jaksanu enää vääntää kuumemmalle. Ei siinä menny ku muutama minuutti. -Niin muttaku ei sinne noin vaan voi hypätä, pitää totutella ja osata hengittää oikein, rauhottua. -No ei mulla mikkään paniikki tullu. Mutta tää ilma tuntuu nyt kylmältä. -No kait ku ohan se kylmempää ku kylppärissä. Sun ois pitäny siellä kuivata ja pukkee päälle. (Hassu lapsi. Käytti tasan samaa tekosyytä ku itekin - ei jaksa vääntää lämpötilaa itelle sopivaksi)

Ei kommentteja: