Matkailua, joogaa, mansikoita, enkeleitä, luomua. Hetkiä, ajatuksia ja elämää.

maanantai 21. helmikuuta 2022

Valmistuneita





Parit sukat ja pari paitaa. Sain kuin sainkin värkättyä mun tiikeripaitaan sen viimeisenkin hihan valmiiksi. Ja siitä tuli kyllä tosi kiva ja käytännöllinen vaate, ihan mun lemppari tällä hetkellä. Sopivan ohut ulkoiluun ja joogaan, silti lämmin. Oon myös tosi ylpeä siitä, että osasin jossain määrin päästää irti kontrollista ja kaavamaisuudesta tuon raidoituksen suhteen, kaikki kappaleet on ihanasti erilaiset. Toinen villapaita oli novitaknitsin yhteisneulonta Vieno. Ihan on mun värit, olin hankkinut langat toista projektia varten, mutta ne pääsivätkin nyt tähän käyttöön. Halusin tehdä ison ja paksun villapaidan, jota voi käyttää ulkona ilman takkia. Ennen ulkoilua Vieno pitää vielä viimeistellä, eli päätellä langat ja käyttää kylvyssä. Toivottavasti päästään Vienon kans ulos vielä tämän talven aikana.

Sukkarintamalla puhaltelee muutosten tuulet. Pitkävartiset kirjoneulesukat (joulukalentereiden jälkeen valmistui vielä Seikkailu-sukalle pari - jei!) on vaihtuneet vähän kevyempiin versioihin. Näin instassa ihanat, sopivan pienesti röyhelöiset Esterit, ja päädyin ihan ostamaan niihin ohjeen, niin ihanat ne oli. Ajattelin Estereitä kesän joogasukiksi, jotka puetaan jalkaan loppurentoutuksen ajaksi ettei varpaita palele. Ja jotenkin näkisin myös sellaset sinertäväsävyiset Esterit farkkujen kavereina. (Iiiiks, millonkahan viimeks oon pitänyt farkkuja jalassa, liekö enää edes mahtuvat...) Ja sitten teki mieli tehdä yhdet vähän raidallisemmat sukat. Varmaan jotkut Jonsukat on nämä, näin kuvan jossain ja sen perusteella tekaisin sukkaparin pienin muutoksin kahdessa päivässä. Lisäksi oon parsinut parit hiutuneet villasukat käyttökuntoon, se on mukavaa väliaikahommaa.

Muutamia tekeleitä on vielä puikoilla, katotaas kuin pitkälle kevääseen neuloosi kestää vai jääkö osa odottamaan syksyn neulontafiilistä.

2 kommenttia:

Heli kirjoitti...

Aivan ihania juttuja kaikki! ♡

Vianna kirjoitti...