Matkailua, joogaa, mansikoita, enkeleitä, luomua. Hetkiä, ajatuksia ja elämää.

tiistai 25. elokuuta 2020

Tutut ja turvalliset





Ootko sellanen tyyppi, joka kaipaa vaihtelua säännöllisesti? Tiedäthän: huonekalut uuteen järjestykseen, sesonkiverhot ikkunaan, auton/kännykän/tietokoneen päivitys uudempaan, uusia paikkakuntia, työpaikkoja, ihmissuhteita tai mitä näitä esimerkkejä nyt olis.

Nimittäin kun minä en oo. Sama mies pysyi matkassa melkein 30 vuotta. Autoja olen ikänäni omistanut neljä. Olen asunut kolmella eri paikkakunnalla, kahdeksassa eri osoitteessa (hui, kun olenkin muuttanut ahkerasti!), joista neljässä about 10 vuotta kussakin. Kännykkänumero on alusta asti ollut sama, en muista kuinka monta luuria mulla on kaikkiaan ollut, mutta sen tiedän että nykyinen on järjestyksessä toinen älykännykkä, ollut käytössä reilu kaks vuotta.

Tänään kännykkäoperaattorin vikapalvelun ihminen sanoi, että oudot pätkimiset ym johtuu todennäköisesti laitteesta. "Sun puhelin näyttää viettävän epätävallisen paljon aikaa 3G-verkossa ja jopa 2G:ssä." No jaa. Muuten antaisin olla, mutta etäjoogatunnilla yhteyksien seilaileminen on alkanut aiheuttaa kuvan pätkimistä, mikä ei ole ihan paras juttu joogaharjoituksen kannalta. Ratkaisuksi ehdotti joko mokkulaa - koska sen voi pakottaa pysymään 4G:ssä toisin kuin puhelimen, tai uutta luuria --- EEEIIII! En taho! Tykkään tästä nykyisestä! Se on kaunis ja ihana, just munnäkönen! Mun koko elämä on siellä, ihan kaikki!

No kattellaan..

2 kommenttia:

Heli kirjoitti...

Mä oon kyllä elämässäni muuttanut paljon (jos oikein laskin niin 17x) ja voisin muuttaa edelleenkin. Aikanaan mulla oli myös kausiverhot, matot jne. Ja autotkin kyllä vaihtuu aika usein, tosin siksi, että ne on aina yleensä jo valmiiksi vanhoja mulle tullessaan. Autojen suhteen mulla on kuitenki yleensä aina melkoista muutosvastaisuutta, koska se oma auto vaan on niin tuttu, en millään haluais totutella uuteen... ja sama kännyköissä, läppärissä jne, mieluusti pitäisin vaan sen saman vanhan tutun. Nykyään oon kyllä enemmän kaikessa sisustuksessa ainakin sellanen pysyvyyden ystävä, enkä omista ku yhdet verhot jne. Ja haluaisin karsia vaan kaiken minimiin. Sama mies myös ollu 26v tähän mennessä (välillä kyllä tekis mieli vaihtaa, mutta liekkö tuo vaihtamalla paranis...).

Eli vähän riippuu asiasta onko uuteen hinkua vai ei. Sanoisin, että suurimmassa osassa asioita ei. Tosin just nyt äskettäin ostin älyttömästi uusia vaatteita... mutta luulen kyllä, että niillä mennään nyt pitkään ja niiden hankinta oli aika tarpeellinen juttu.

Vianna kirjoitti...

Jäin oikein miettimään oisko mulla joku asia jonka pitäis vaihtua tai uudistua säännöllisesti, enkä oikein keksi mitään. Samat vaatteetkin vuodesta toiseen. Nyt jostain syystä on tullut ajatus hankkia syyskengät, semmoset narusaappaat joiden varsista pilkistäis villasukat. Enpä tiedä oisko sellasissa oikeesti järkeä, täytyy vielä mietiskellä eikö ne olemassaolevat syys-talvi-kevätvaelluskengät muka riitä.. Ehkä uus känny olis tarpeellisempi, pitää ensin vaan päättää minkälainen se olis. Huoh, ei oo mun lempihommaa ollenkaan..