Matkailua, joogaa, mansikoita, enkeleitä, luomua. Hetkiä, ajatuksia ja elämää.

torstai 12. tammikuuta 2017

Be yourself

Kysykää kedon kukalta: "Tunnetko itsesi hyödyttömäksi, koska et tee muuta kuin tuotat uusia samanlaisia kukkia?" Ja kukka vastaa: "Minä olen kaunis, ja jo pelkkä kauneus on minulle syy elää." Kysykää joelta: "Tunnetko itsesi hyödyttömäksi, koska et tee muuta kuin virtaat kaiken aikaa samaan suuntaan?" Ja joki vastaa: "En minä yritä olla hyödyllinen, yritän olla joki."
 
Tässä maailmassa mikään ei ole Jumalan silmissä hyödytöntä. Ei yksikään puusta putoava lehti, ei yksikään päästä irtoava hius, ei yksikään hyönteinen joka tapetaan koska se häiritsee. Kaikella on tarkoituksensa. Myös sinulla joka esitit äsken kysymyksen ja vastasit toteamalla: "En kelpaa mihinkään." Pian vastaus myrkyttää sinut ja olet kuollut, vaikka yhä elät, kävelet, syöt, nukut ja yrität pitää hauskaa aina tilaisuuden tullen. Älä yritä olla hyödyllinen, yritä olla oma itsesi, se riittää ja muuttaa kaiken. Älä kulje nopeampaa tai hitaampaa kuin sielusi, koska se opettaa sinulle joka askeleella miksi sinua tarvitaan. Väliin sinua tarvitaan mukaan suureen taisteluun joka muuttaa historian kulkua, mutta väliin sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin hymyillä satunnaiselle vastaantulijalle.

-Paulo Coelho: Accran kirjoitukset

Joten täsä mä olen kellumassa elämän virrassa ja hymyilemässä kaikille satunnaisille vastaantulijoille. Olkaa tekin omia itsejänne

Ei kommentteja: